Jens Kramer Mikkelsen er blevet genvalgt som formand for DFHO.

Jens Kramer Mikkelsen, tidligere overborgmester i København og nuværende adm. direktør i By & Havn, er blevet valgt som bestyrelsesformand for Dansk Fitness & Helse Organisation (DFHO), fitnesscentrenes brancheorganisation. Jens Kramer Mikkelsen vil fortsætte de kommercielle fitnesscentres arbejde for at blive kendt og anerkendt som en central aktør i dansk idrætspolitik.

Ved DFHOs generalforsamling blev Jens Kramer Mikkelsen genvalgt som bestyrelsesformand for brancheorganisationen. Som begrundelse for sit genvalg fremhæver Jens Kramer Mikkelsen sin fortsatte ambition om at sikre fitnesscentrenes større politisk anerkendelse og indflydelse:

”DFHO har de seneste år fulgt en strategi, hvor vi har arbejdet benhårdt for at skabe gode relationer til vores idrætspolitiske samarbejdspartnere. Det gør vi selvfølgelig for at styrke fitnesscentrenes status inden for området, men også for at kunne arbejde bedst muligt sammen med myndigheder og andre organisationer omkring branchens rammevilkår”.

Central idrætspolitisk aktør

Et konkret resultatet af DFHOs strategi kom, da et bredt flertal af partierne i Folketinget indgik en idrætspolitisk aftale i starten af maj. Aftalen blev indgået i forlængelse af Kulturministeriets udredning af idrættens økonomi og struktur, hvor DFHO sammen med andre idrætsaktører i de forgange år har været dybt involveret i kortlægningsarbejdet og udviklingen af fremtidsscenarier for dansk idræt og motion.

”Med den idrætspolitiske aftale nåede vi nogle meget konkrete mål, eksempelvis at få en stærkere økonomi til Anti Doping Danmark, så der kommer større fokus på almindelige motionisters misbrug. Men det er et langt sejt træk at blive anerkendt som en branche, der tager ansvar og søger konstruktiv indflydelse. Derfor ser jeg meget frem til samarbejdet med resten af bestyrelsen og DFHOs sekretariatet, så vi sammen kan fortsætte den positive udvikling”, siger Jens Kramer Mikkelsen.